Aysegul Sonmez ; Ani�de dua edip gittiler – Turkish Armenian Business Development Council
Home » News » Aysegul Sonmez ; Ani�de dua edip gittiler

Aysegul Sonmez ; Ani�de dua edip gittiler

Ermeni asıllı ABD’li konuklarımız, hem insanlarına hem yemeklerine hayran kaldıkları Türkiye’ye, Ani Harabeleri’ndeki ayinle veda etti

AYŞEGÜL SÖNMEZ Kars

ABD’den gelen 150 kiÅŸilik Diaspora Ermeni grubunun Türkiye’deki son durağı Kars’tı. Grubu Kars’a giriÅŸinde Kafkas Folklor Ekibi karşıladı. Ermeni grup, Belediye BaÅŸkanı Naif AlibeyoÄŸlu ile Kafkas dansı yaptı. Ermeni ve Türk halklarının kardeÅŸliÄŸi adına bir leylak ve iki gül aÄŸacı dikildi. Washington St. Mary Kilisesi Papazı Virtanes Kalaycıyan, “YolculuÄŸumuz boyunca harika karşılandık. Tüm geziden çok memnun olduk. Kendimizi evimizde hissettik. Bunun sebebi bu ülkenin insanlarıydı. Zaten var olan iyi iliÅŸkimiz daha da sıcak hale geldi” dedi.

‘Peynirleriniz muhteÅŸem’

Türkiye’de yaÅŸadıklarını anlatan Baykar Tatosyan, DoÄŸu’da insanların yokluÄŸa hâlâ gülümsemesinin bir mucize olduÄŸunu belirterek, izlenimlerini şöyle aktarıyor: “GittiÄŸimiz her yerde ÅŸaşırtıcı güzellikte manzaralarla karşılaÅŸtık. Ä°nsanların misafirperverliÄŸi, yemeklerin lezzeti muhteÅŸemdi. Kola yerine ayran içtik, ekmek yerine pide yedik. Dünyanın en lezzetli peynirlerini Kars’ta tattım.” Tatosyan’ın en çok dikkatini çeken ÅŸeyse cep telefonları olmuÅŸ. Bu ÅŸaÅŸkınlığını şöyle aktarıyor Tatosyan:

Tatosyan’ın ‘cep’ ÅŸoku

“Ev ya da bir kulübe olsun, mutlaka bir televizyon var. Bir baÅŸka ilginçlik de, ABD’de bile göremediÄŸim bir ÅŸey. Hem ÅŸehirlerde, hem köylerde herkesin bir mobil telefonu var. ABD’de bu kadar telefon yok.” Anne Marie Norehad de, görüşlerini şöyle aktarıyor: “Talas’ta babamın okuluna gittim. Belki ÅŸimdi her ÅŸey çok deÄŸiÅŸik ama yine de farklı bir duygu. Orada bir kiliseye gittik, yıkılmıştı. Eski halini düşünmek de keyif verici. Cami ve kiliseleri halkla gezdik. Ä°nsanların yerde yemek yemesi de ilginç geldi.”

Babasının küllerini döktü

Andreu Tarayan da, geçen hafta kaybettiÄŸi babasının vasiyetini yerine getirdiÄŸi için çok mutlu: “Bu gezide çok önemli bir ÅŸey yaptım, kendimi çok rahatlamış hissediyorum. Geçen hafta ölen babamın vasiyeti, cenazesinin yakılıp, küllerinin, doÄŸduÄŸu yer olan Tokat’a dökülmesiydi. Ben de bu vasiyeti yerine getirdim. Åžimdi çok mutluyum.” Ermeni grup dün Ermenistan’ın baÅŸkenti Erivan’a geçti.

Ermenistan suçüstü yakalandı

SALÄ°H ÅžAHÄ°N Kars DHA

Ermeni grubun Kars ziyareti sırasında ilginç bir olay yaÅŸandı. Türkiye – Ermenistan sınırındaki Ani Harabeleri’ni gezen grup, sınırı çizen Arpaçay Nehri’ni ve sınırın Ermenistan tarafını bir süre seyretti. Daha sonra katedralde mum yakıp dua eden grup, saat 12.15’te 150 metre uzaklıktaki Ermenistan’ın taÅŸocağından peÅŸ peÅŸe patlatılan dinamitlerin gürültüsüyle irkildi. Ermenistan’ın, faaliyetlerini durdurduÄŸunu açıkladığı ocakta dinamitlerle çalıştığına ABD’liler de ÅŸahit olurken; Kalaycıyan, “Bu olayın bir daha olmaması için gerekenleri yapacağız” dedi.